Nazwa dla pensjonatu - jak wybrać?

Każda osoba otwierająca własną firmę stoi przed koniecznością wyboru jej nazwy. W branży turystycznej jest to szczególnie ważna decyzja, bo nazwa hotelu czy pensjonatu musi zapadać w pamięć odwiedzającym i wywoływać pozytywne skojarzenia. Wówczas istnieje szansa, że zostanie zapamiętana i polecona kolejnym turystom.

Nazwa dla klientów nie dla właściciela
Decydując o nazwie pensjonatu, najczęściej kierujemy się własnym gustem, wykorzystujemy lubiane słowo, a niejednokrotnie także swoje imię. Nie ma nic złego w tym, że właściciel utożsamia się ze stworzonym przez siebie miejscem. Jednak taka opcja niekoniecznie przykuje uwagę gości. Pamiętajmy, że tworzymy je właśnie dla turystów i to sprostanie ich oczekiwaniom przynosi nie tylko satysfakcję, ale także zysk. W roli nazwy pensjonatu nie sprawdzają się ani obco brzmiące nazwy, trudne do wymówienia, ani szyldy zbyt banalne – jeśli w okolicy znajdują się miejsca tak samo lub podobnie brzmiące, będziemy z nimi myleni.

Nazwa z przesłaniem
Region turystyczny, w którym planujemy rozpocząć swoją działalność zwykle oferuje konkretne atrakcje. Dodatkowo lokalizacja pensjonatu także może wyróżniać go na tle innych. Warto wykorzystać położenie obok rowerowych tras czy zaciszną okolicę pełną drzew. To właśnie nazwy podkreślające zalety, jakie wiążą się z pobytem w konkretnym miejscem, są najlepszą reklamą dla hotelu lub pensjonatu. Frazy takie jak „spokój”, „zacisze” lub odwołania do domu i odnowy (w przypadku miejsc z usługami spa) są popularne, ale odpowiednio zestawione wciąż mogą dobrze funkcjonować i zapraszać turystów.

Czego unikać?
Często przypadkowy wybór nazwy może zaważyć na odbiorze miejsca przez klientów. Nazwy operujące takimi słowami, jak „rozkosz” czy „piekło”, mogą dla części gości kojarzyć się dwuznacznie. Właściciel nie powinien także składać obietnic bez pokrycia, bo będzie postrzegany jako nieuczciwy i niewiarygodny. Osoby wybierające pensjonat ze słowem „cisza” w nazwie będą rozczarowane, jeśli okaże się, że położony jest w okolicy ruchliwej drogi. Podobnie nie warto sugerować bliskości gór czy morza, jeśli w rzeczywistości dzieli nas od nich spory dystans.

Nazwa do zapamiętania
Aby nazwa pensjonatu skutecznie zapadła w pamięć klientów, warto umieścić ją nie tylko na szyldzie. Wizytówki, ręczniki, serwetki, pościel - to miejsca, gdzie warto wyeksponować naszą markę. Jeśli oferujemy gadżety-prezenty dla turystów ,również warto zadbać, by znalazło się na nich logo. Jest to niezbyt kosztowna forma reklamy, która może przynieść dobre efekty.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 365 145

E-mail: kontakt@schroniskodluzyna.pl

ul. Kolista 25, Katowice

Porady na temat wyboru noclegu w górach. Opinie i wskazówki dotyczące najlepszych pensjonatów oraz atrakcji w Tartach. Zapraszamy!