Czego oczekują klienci pensjonatów? cz.2

Stworzenie miejsca, do którego goście będą wracać, nie jest rzeczą łatwą. Zadowolenie turystów korzystających z pensjonatu jest jednak dla właścicieli najlepszą reklamą – dzięki temu mogą zyskać stałych gości, którzy odwiedzą go po raz kolejny, ale także polecą następnym osobom. Opinie wyrażane wśród znajomych, jak również te publikowane w internecie realnie wpływają na sytuację ośrodka i przyczyniają się do wzrostu jego popularności. Żadna reklama nie zadziała tak skutecznie jak zadowolenie gości, którzy przekażą dobre wrażenia innym. Aby zaskarbić sobie ich sympatię, trzeba nie tylko zaoferować im komfortowe pokoje. Bardzo ważne jest także to, jakich ludzi zatrudniamy i w jaki sposób zadbają o samopoczucie gości. Niekiedy atmosfera danego miejsca, tworzona przez pracującym w nim ludzi, okazuje się ważniejsza od samych atrakcji.

Otwartość na klienta
Recepcja to pierwsze miejsce, do którego trafiają klienci i gdzie uzyskają informacje o ofercie, jaką proponuje pensjonat. Osoby, które jako pierwsze będą miały kontakt z gośćmi, muszą być nie tylko kompetentne, ale także sympatyczne i posiadać umiejętność szybkiego nawiązania kontaktu. Rola obsługi pensjonatu nie kończy się jednak wyłącznie na prezentacji oferty oraz przyjmowaniu i realizowaniu rezerwacji. Codzienny kontakt obsługi z klientami, a przede wszystkim umiejętność reagowania na potrzeby i sytuacje konfliktowe staną się jednymi z istotniejszych elementów, które zaważą na opinii o pensjonacie. Stworzenie przyjaznej atmosfery wymaga zaangażowania wszystkich osób, które na co dzień będą miały kontakt z klientami. Nie bez znaczenia są także relacje pracowników i właścicieli przekładające się na ogólny nastrój w pensjonacie. Wystarczy jedna niekompetentna lub nieuprzejma osoba, by zniweczyć starania całego zespołu i sprawić, że goście nie wrócą już w dane miejsce.

Troska o stan pokoi
Właściciel na etapie inwestycji w pensjonat zwykle dba o wygląd pokoi i stara się zapewnić gościom jak najlepsze warunki. Te wysiłki będą niewystarczające, jeśli personel na co dzień nie zadba o czystość pokoi i ich ogólny stan. Miłym gestem zawsze będzie zostawienie drobnego prezentu powitalnego, choćby słodyczy, lub ustawienie w pokoju wazonu z kwiatami, nawet tymi dostępnymi na pobliskiej działce. Brak schludności to najczęstszy zarzut klientów, natomiast jeśli chwalą przygotowanie miejsc noclegowych, możemy być pewni, że zachęci to kolejne osoby do odwiedzenia ośrodka. Uchybienia na tym polu to często także wina właścicieli, którzy zwlekają z przeprowadzaniem remontów i napraw. Bez inwestycji nie da się utrzymać wysokiego standardu. Najbardziej do kolejnego pobytu zniechęcają miejsca, w których pokoje są niedostatecznie ogrzewane, a łazienki zaniedbane.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 365 145

E-mail: kontakt@schroniskodluzyna.pl

ul. Kolista 25, Katowice

Porady na temat wyboru noclegu w górach. Opinie i wskazówki dotyczące najlepszych pensjonatów oraz atrakcji w Tartach. Zapraszamy!